همشهری آنلاین: در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام پاریس در فرانسه رضا اطری،‌ حسن رحیمی، سید احمد محمدی، علیرضا کریمی و کمیل قاسمی صاحب مدال طلا شدند، حسن یزدانی نقره گرفت و عباس طحان برنزی شد.

Hasan Rahimi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 61 کیلوگرم حسن رحیمی در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 جین استیکر از فرانسه را شکست داد. در همین وزن ایمان صادقی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 اردن بایامبادورج از مغولستان را مغلوب کرد.

رحیمی و صادقی در دور دوم به مصاف هم رفتند که رحیمی با نتیجه 4 بر 0 (ضربه فنی) از سد صادقی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رحیمی در این مرحله مقابل گئورگی ریوازیشولی از گرجستان با نتیجه 8 بر 0 به پیروزی رسید و به دیدار فینال رفت. وی در دیدار پایانی مقابل شوتا فارتینادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 1 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

ایمان صادقی هم در این وزن راهی مرحله شانس مجدد شد و در این مرحله ابتدا استیکر از فرانسه را شکست داد، اما برای کسب مدال برنز مقابل ریوازیشولی از گرجستان 5 بر 16 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور اول با نتیجه 10 بر 0 ماتیوس ساوولا از فنلاند را مغلوب کرد و در دور دوم با همین نتیجه بالاژ کالمان از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله با شکست 5 بر 3 عظمت نوریکایف، کشتی‌گیر مطرح بلاروسی به دیدار فینال رسيد و در این دیدار مقابل آوتاندل کنتچادزه از گرجستان در یک کشتی سنگین و نفس‌گیر با نتیجه 9 بر 7 پیروز شد و به مقام اول وزن چهارم دست يافت.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه 10 بر 0 آدام عبدالوهابوف از روسیه را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه 11 بر 0 اراکلی متسیتوری از گرجستان را از پیش رو برداشت. کریمی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 1 الکساندر هوشتین از بلاروس را شکست داد و در دیدار فینال مقابل استفان ورب از مجارستان، دارنده مدال برنز جهان در سال 2013 میلادی با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور اول با نتیجه 3 بر 2 از سد ترول دلاگنف، دارنده مدال برنز جهان از آمریکا گذشت و در دور بعد زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه 6 بر 0 مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر 2 دانیل لیگتی از مجارستان را شکست داد. وی در فينال مقابل لوئیز فیلیپ از ونزوئلا با نتیجه 12 بر 0 پیروز شد و به مدال طلا رسید. در همین وزن عباس طحان در دور اول با نتیجه 9 بر 1 الکسی نیکولایف از بلاروس را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 مغلوب دانیل لیگتی از مجارستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در روز اول این رقابت‌ها نيز در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست مجیاس از ونزوئلا را با نتیجه 7 بر 6 شکست داد و در دور بعد با نتیجه 7 بر 1 دیاتا از سنگال را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اطری در این مرحله با نتیجه 14 بر 2 از سد باتبولد سودنموداش از مغولستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل لوان مترولی، کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل اسپانیا با نتیجه 8 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در وزن 74 کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول به مصاف فری از آمریکا رفت و در پایان حریف خود را با حساب 9 بر 4 از پیش رو برداشت و در دور بعد آلبرتو مارتینز از اسپانیا را با نتیجه 10 بر 0 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. در همین وزن علیرضا قاسمی در دور نخست ابتدا با نتیجه 6 بر 0 تیموراز فریف از اسپانیا را شکست داد و در دور دوم با نتیجه 10 بر 9 از سد زلیم خان حاجی‌اف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل فرانسه گذشت، اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 8 بر 0 مغلوب یزدانی شد و برای کسب مدال برنز مقابل کریس فری از آمریکا با نتیجه 5 بر 8 مغلوب شده و به مقام پنجم رسید. یزدانی هم در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک مقابل علی شعبان‌اف بلاروسی و نفر سوم جهان در سال‌های 2013 و 2014 بانتیجه 6 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم عباس طحان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف ایوان یانکوفسکی از بلاروس، دارنده مدال برنز اروپا رفت و با نتیجه 9 بر 0 وی را شکست داد، اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب خودربولگا دورجخاند، نفر سوم بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا در سال 2014 از مغولستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت و در اين مرحله مقابل پائولو ویکتور از برزیل با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

تیم ایران در وزن 65 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

 

کد خبر 323625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha